jueves, 1 de noviembre de 2018

RAZONES PARA VIAJAR


Hay gente que viaja por placer
para encontrarse
mirarse dentro
(Hay ombligos que llenan
estadios de fútbol)

Hay gente que viaja
por negocios:
para vender caro
y comprar más barato

No es poesía juntar obviedades
Me dicen

Y me importa un bledo

Porque sé que hay otra gente
también
los que no importan
los que molestan
los que vienen a robar
a mancharnos la sangre
a quitarnos el pan
a imponer sus costumbres

El migrante no es viajero
solo un problema

Hay gente que viaja sin destino
Sin saber si habrá vuelta
O solo
un ataúd barato

Hay gente con hambre y miedo

Si supiera escribir
Haría un poema
Pero me faltan metáforas
Y me sobran los cuerpos
Ahogados

No es poesía juntar obviedades

Pero hay gente que viaja
y otra que emigra
¿Eso es tan obvio?

2 comentarios:

  1. Hola Mireia! Vaig escoltar aquest poema a Okupa Casa Cadiz i em va semblar clar! Gràcies!
    T'escric per comentar-te que utilitzaré aquest poema i el que respon al nom de Gerundio, (posant el teu nom i el nom del Blog al final)el dia 23 d'abril a Sant Joan de Mediona. Sóc del col·lectiu "vandalisme poètic" i el dia 23 entre altres activitats, penjarem poemes de les parets dels carrers d'aquest petit poble de l'Alt Penedès.
    Espero que no et molesti...
    Salut,
    Joan Marc

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Joan Marc, em sembla fantàstic! Merci! He buscat el teu col·lectiu i l'acció que vau fer l'any passat m'encanta! Si vols contactar amb mi pots enviar-me un correu a gmail el correu és el meu nom i primer cognom. Salut!

      Eliminar